Jakiego rodzaju zabawki kształtują maluchy, a które je psują

Każdy nieletni to indywidualista. Rodzice powinni o tym pamiętać oraz to uszanować. Poprawnie dobrane zabawki pomagają troszczyć się o harmonijny rozwój motoryczny jak też emocjonalny dziecka.


rodzina
Autor: flickr.com
Źródło: flickr.com


A z tym różnie bywa, bo też i ze znajomością umysłowości swoich latorośli jesteśmy "na bakier" - W dzieciństwie przechodzi się trzy podstawowe zwroty: pod koniec 2 roku życia, mniej więcej 6-7 roku życia a także w przybliżeniu w wieku 11-13 lat. W tychże okresach dochodzi do dużych reorganizacji. Żadna pociecha nie może działać na wyższym stadium nie przebywszy uprzednio przez stadia wcześniejsze. Każde następne stadium znamionuje się większym "zaawansowaniem" w sposobie myślenia. Nie ma gotowego skryptu, w którym dokładnie skreślono, jakie umiejętności oraz w jakim czasie musi nabyć maluch.




Zdrowo edukowany smyk opanowuje pojedyncze czynności wtedy, gdy jest na to gotowy. Istotniejsza będzie kolejność zdobywania przez potomka poszczególnych zdolności aniżeli czas, w którym się one uformowały. Wygórowane aspiracje w stosunku do maluchów fundują im niekonieczne zawody. Tymczasem gros rodziców widzi w swoich pociechach potencjalnego geniusza. Smyk ma być zawsze "naj". A zaczyna się już od wyboru nieodpowiednich gadżetów. Powinny nie tylko przynosić radość, lecz kształcić oraz kształtować wyobraźnię. Dla niedużych dziewczynek odpowiednie będą np. kuchnie drewniane dla dzieci. Częstym nieporozumieniem popełnianym przez rodzicieli jest pozyskiwanie zabawek na wyrost.


Czterolatek na pewno nie da rady sobie z imponującym zestawem klocków lego. Pojawią się niepotrzebne frustracje, niemoc. Dla takiego chłopczyka odpowiedni będzie mały majsterkowicz.