Bieganie w trakcie półmaratonu - o czym trzeba wiedzieć

Współcześnie zdecydowanie warto zajmować się sportem. Sprzyja to w zyskaniu dobrego samopoczucia, ładniejszej figury i w powiększeniu wytrzymałości. Obecnie nie bez powodu wysoce powszechne jest bieganie – pomaga w polepszeniu kondycji i zalicza się do sportów najbardziej uniwersalnych. Biegać można niemalże w każdym miejscu – zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych , jak również na wsi, w parkach lub na chodnikach. Konieczny jest wyłącznie czas, dobre chęci, właściwy ubiór i obuwie, które dla początkujących osób nie musi być szczególnie stworzone do biegania – przede wszystkim wystarczą typowe tenisówki lub adidasy. Specjalne obuwie przydadzą się natomiast koneserom biegów na dalekie dystanse. Najbardziej kluczowe jest, by uprawiać sporty regularnie; czasami odpowiednim powodem aby zyskać motywację, jest sprawdzenie się w maratonach. W tym razie wysoce rekomendowany jest kalendarz biegów – dzięki niemu można prostym sposobem odkryć dużo intrygujących inicjatyw związanych z bieganiem.
jogging nad morzem
Autor: David van der Mark
Źródło: http://www.flickr.com
Dzięki znakomitemu kalendarzowi biegów można zorientować się, które maratony są osiągalne w danym mieście, dowiedzieć się trasę , a także wszystkie pilne detale organizacyjne. Dzięki temu można wybrać wyścig o ulubionej porze roku oraz czasie trwania. Na pewno powinno się jednak pamiętać, kiedy biegi na długie dystanse są specjalnie niepolecane – głównie w sytuacji gdy przyszły biegacz cierpi na astmę albo nasiloną pyłkowicę lub jest przeziębiony a również w przypadku wybranych urazów, tych jak przykładowo zwichnięty staw albo skręcona kostka.



W czasie systematycznego biegania należy zatroszczyć o komfortową odzież i obuwie – zimą i jesienią polecane są dresy oraz polary, ponieważ fachowo odprowadzają wilgoć gwarantując przy tym znakomitą temperaturę ciała. W przypadku gdy bieganie ma być rozwiązaniem na zrzucanie kilogramów, nie trzeba się rozmyślnie niedocieplać – osoba odczuwająca zimno wolniej biega i jest trudniejsze regularne spalanie tkanki tłuszczowej. Niewątpliwie zalecane są biegaczkom staniki sportowe, dzięki którym da się o wiele wyeliminować niewygodę w okresie biegania – dotyczy to nie jedynie posiadaczek wielkiego rozmiaru, jako że poprawa wygody jest odczuwalna wysoce szybko. Konieczne jest również odpowiednie, rosnące przyjmowanie płynów – w życiu codziennym 1,5 litra wody to niezbędne minimum, a w czasie wysiłku fizycznego powinno się tę liczba zwiększyć. W momencie kiedy zastosuje się takie wskazówki, a bieganie stanie się czymś bardziej codziennym, warto – w zamiaru przyjemnego zmęczenia się i podniesienia adrenaliny – pobiegać na maratonach; wówczas zdecydowanie okaże się użyteczny kalendarz biegów.