Edukacja

Zasypiasz na lekcjach fizyki? Pora to zmienić!

Wśród osób dorosłych będących nieusatysfakcjonowanych z kondycji polskiej szkoły będą i tacy, którzy będą przedstawiać obóz, że lekcje fizyki są niewłaściwie prowadzone. Zarówno uczniowie gimnazjum, jak i licealiści wesprą to zdanie, ponieważ wygląda na to, iż ponad połowa uczniów przyznaje, że fizyki najzwyczajniej w świecie nie lubi. Czy można coś zrobić, żeby lekcje fizyki stały się przedmiotem interesującym i lubianym?

Plan przekaźników

Autor: Simon Green
Źródło: http://www.flickr.com
Duża liczba obecnych rodziców wspomina swoje lekcje fizyki (collegium-novum.pl

Następną sprawą jest rozwijanie wyobraźni. Opisywanie dzieciom o tym, czym są fale radiowe, rozmaite zjawiska z zakresu optyki lub przekaźniki elektroniczne jest niestety dość staromodne i nietrwałe i nie rozbudzi zainteresowania, jak pokazanie różnych zjawisk, podanie do potrzymania różnych urządzeń, umożliwienie samodzielnego obsługiwania urządzeń mierniczych albo optycznych. Warto rozbudzać ciekawość, a zagadnienia trudne i skomplikowane przekładać na język prosty, pełen porównań i przykładów z codziennego życia.

Wbrew pozorom z lat szkolnych młodzież jest w stanie zapamiętać całkiem sporą dawkę wiedzy, lecz powinna być ona przekazana w przystępnej, atrakcyjnej formie i wzbogacona dobrą zabawą. Inaczej nauka nie przyniesie pożądanego efektu, a dzieci będą pochłaniać wiedzę tylko po to, żeby zaliczać sprawdziany.