Informacje sportowe

W jaki sposób działają popularne specyfiki dla kulturystów? Na jakie rzeczy ma wpływ cytrulina czy Oxymetholon?

Osoby spędzające dużo czasu na kształtowaniu masy mięśniowej doskonale zdają sobie sprawę, że same ćwiczenia nie dadzą szybkich efektów. Przyda się wiedzieć więcej o różnych suplementach branych podczas dużego wysiłku. W jaki sposób działają dość powszechnie spotykane specyfiki to znaczy cytrulina i Oxymetholon?

oxymetholon

Autor: iBox
Źródło: iBox
Cytrulina ma za zadanie zwiększenie tworzenia się tlenku azotu. W taki sposób poprawie ulega wydolność tlenowa oraz specyfik ten (http://www.rehafit.org/oferta/masaz-i-odnowa-biologiczna/masaz-sportowy/) bardzo poprawia wytrzymałość. Dla sporej ilości osób poddających się morderczym treningom ważny jest także fakt, że cytrulina sprawia, że uczucie zmęczenia w czasie wysiłku jest zwyczajnie mniejsze. W ten sposób można kontynuować wykonywanie ćwiczeń trochę dłużej niż standardowo. Mniejsze jest także zakwaszenie komórek mięśniowych. Dobrą rzeczą jest z pewnością to, że składnik ten w dużym stopniu zmniejsza stratę już istniejącej tkanki mięśniowej. Na przykład w momencie przestojów w trenowaniu.

cytrulina

Autor: Erik Wilde
Źródło: http://www.flickr.com
Cytrulina doskonale powoduje także zmniejszenie pozbywania się przez organizm różnych ważnych pierwiastków (nie obędę się bez cytruliny). Są nimi potas, magnez, wapń i tak dalej. Poza tym bóle mięśni po treningach, standardowo zwane „zakwasami” doskwierają w mniejszym stopniu, jeżeli bierzemy cytrulinę.
Oxymetholon z kolei sprawia, że większa jest produkcja czerwonych krwinek. W taki sposób transportowanie tlenu do mięśni jest o wiele sprawniejsze. W efekcie otrzymujemy sporą siłę mięśniową, jaka robi trening efektywniejszym. Ćwiczenia przynoszą o wiele szybsze efekty, aniżeli normalnie. Trzeba dodać, że osoby stosujące ten specyfik, mają duże pokłady siły. Mogą co trening podnosić coraz większe ciężary. Efekt dużej mocy trwa długo. Oprócz tego Oxymetholon powoduje szybszą regenerację siły pomiędzy treningami, a nawet między następnymi seriami ćwiczeń – .

Osoby chcące przyjmować ten preparat, muszą wiedzieć, iż nie jest on dobry dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z tym sportem. Jeżeli ktoś jest już trochę zaawansowany może rozpocząć od dawek około 50 mg oraz potem systematycznie można ją zwiększać. Każdy powinien dobrać suplementy zgodnie ze swoimi potrzebami. Należy mieć świadomość, że organizm może mieć różne reakcje. Dlatego nie lekceważmy dziwnych symptomów, które daje nam nasze ciało.