Informacje sportowe

Triathlon w cieple, czyli w jaki sposób ćwiczyć latem

Triathlon to wyścig wytrzymałościowy, wymagający znakomitej kondycji fizycznej. Dlatego trzeba się do niego we właściwy sposób przygotować, by móc ukończyć go z satysfakcjonującym wynikiem. Podczas lata treningi są znacznie bardziej nieznośne, toteż trzeba rozeznać się, w jaki sposób trenować, aby nasza kondycja nie osłabła.


Rozpocznijmy od tego, że trening przy wysokiej temp. jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu.

Jazda na rowerze w górach

Autor: fixedandfrailing
Źródło: http://www.flickr.com
Nie oznacza to, że musimy całkowicie odpuścić sobie ćwiczenia, ale zaplanować je na bardziej sprzyjającą dla nas porę, tzn. na godziny poranne bądź wieczorne.

Sprawdź bez marudzenia ten wpis z witryny (http://www.aksonaxis.pl/axon/aktualnosci/) publikującego pokrewne artykuły, ponieważ on z pewnością również jest warty Twojego zainteresowania.

Wtedy temperatura na dworze jest dużo mniejsza, a tym samym korzystniejsza dla ludzi, którzy zamierzają podjąć się aktywności fizycznej. Jeżeli rano ciężko jest ci podnieść się z łóżka bądź dojeżdżasz do pracy, toteż i tak wcześnie wstajesz, ćwicz wieczorem. Później możesz już tylko iść pod prysznic i odpocząć, nie niepokojąc się porannym zrywaniem. Jeżeli mimo wszystko musisz trenować w przeciągu dnia, zdecyduj się na zacienione tereny, np. las. Powietrze w tym miejscu będzie o wiele bardziej przyjemne, niż w środku miasta.

Ten artykuł ma niesamowicie interesującą treść, ale odwiedź serwis www (http://www.sportwheels.pl/), który ma podobne informacje. Też z pewnością będą niesamowicie ciekawe.

Po drugie zawsze konieczne są nawadniające płyny. Najlepiej sprawdzi się woda, ale można kupić też izotoniki, a zatem napoje dla sportowców, które cechują się błyskawiczną przyswajalnością elektrolitów i węglowodanów w nich się zawierających. Ważna jest też odzież, jaka musi być przewiewna oraz oddychająca. Nie zapomnijmy o głowie, jaką także należy ochronić przed słońcem, wkładając czapkę z daszkiem. Gdy poczujesz nudności, zawroty głowy czy dreszcze, to najprawdopodobniej udar słoneczny. Musisz iść do lekarza oraz dać sobie odpocząć, by więcej nie zezwolić na taką sytuację. Warto jest trenować w towarzystwie drugiej osoby. Wtedy gdy będziemy czuć się gorzej bądź z innych przyczyn będziemy potrzebować pomocy, zawsze będzie dla nas oparciem i nie zostaniemy sami w trudnej sytuacji.

czepki pływackie

Autor: Meredith Bell
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli w związku z powyższym zamierzasz zmierzyć się z dyscypliną, jaką jest triathlon, trening latem przy zastosowaniu zaprezentowanych wskazówek już nie będzie dla ciebie żadnym problemem. Nie zapominaj o zaleceniach, a odpowiednio przygotujesz się do wyścigu oraz nie narazisz się na udar słoneczny lub odwodnienie, jakie nie byłoby bezpieczne dla twojego organizmu.