Informacje sportowe

Trening funkcjonalny: na czym to polega jak też jakie korzyści zapewnia?

Trening funkcjonalny to typ intensywnych ćwiczeń, których celem jest całościowe wzmocnienie muskułów bez rozbudowywania mięśniowej masy. Polega on na odtwarzaniu ruchów, które realizujemy na co dzień przy zwykłych czynnościach, lecz w szybszym tempie a także z wieloma powtórzeniami.

Trening funkcjonalny Warszawa, w rozróżnieniu od klasycznych ćwiczeń na siłowni, skupia się na naśladowaniu czynów wykonywanych przez nas w życiu codziennym. Dzięki temu pojedyncze grupy mięśni kooperują ze sobą, zaś my powiększamy przy okazji naszą koordynację oraz gibkość. Trening funkcjonalny Warszawa złożony jest z treningów analogicznych do rannego wstawania z łoża, sięgania po coś, przykładowo wyciągania dłoni po rozdrabniacz stojący na najwyższej półeczce w kuchni, podnoszenia obiektów, wskakiwania na schodki – czyli najczęściej realizowanych przez nas ruchów w ciągu dnia- świetna strona. Trening funkcjonalny wyłącznie pozornie wydaje się bezproblemowy. Tak istotnie, by wysiłek odniósł pomyślny efekt, trzeba narzucić sobie niemal mordercze tempo treningu.
trener indywidualny warszawa

Autor: Doha Stadium Plus Qatar
Źródło: http://www.flickr.com
Trener indywidualny Warszawa poleca trenować w seriach trwających po 45 bądź 90 sekund. Na jedną serię wypada jedno ćwiczenie, które powtarzamy jak najszybciej, po czym natychmiast przechodzimy do kolejnej sekwencji.

Masz jeszcze sekundę? Jeśli tak, to zapraszamy Cię do następnej witryny, gdzie znajdziesz atrakcyjne posty – wejdź w link spływy kajakowe.

W trakcie treningu funkcjonalnego ważne jest dbanie o zróżnicowanie działań. Pomagają w tym specjalne narzędzia osiągalne w większości fitness-clubów- nawet przydatna strona, dobrze zajrzeć. Są to m.in.: piłki lekarskie, gumy, worki bułgarskie, drabinki koordynacyjne etc. Trening funkcjonalny to modna odmiana zajęć w większości klubów fitness.

Uczestnicząc w tychże zajęciach możemy mieć pewność, że trenujemy pod okiem wyszkolonego instruktora, który zaproponuje nam w największym stopniu efektywny plan treningowy oraz skoryguje nasze potencjalne pomyłki.