Informacje sportowe

Suplementacja dla początkującego kulturysty

Większość osób ma błędne rozumowanie w temacie suplementacji. Bardzo często zdarza się tak, iż ludzie jeżeli już układają dietę, to najprzód nabywają odżywki, a dopiero później zastanawiają się jak będą jadać.
Otóż podkreślam, iż suplementy są wyłącznie dodatkiem do właściwego żywienia każdego sportsmena, a w szczególności kulturysty.

siłownie

Autor: Dawn
Źródło: http://www.flickr.com
Z drugiej natomiast strony, są bonusem na tyle potrzebnym oraz istotnym, iż warto poświęcić im oddzielny temat. Suplementacja stała składa się głównie z kompleksów mineralno-witaminowych. Jak zapewne wiadomo bez witamin oraz minerałów nie możemy prawidłowo funkcjonować. Są sterownikami procesów metabolicznych odbywających się w naszych organizmach. Są to związki egzogenne, innymi słowy takie, których nie możemy samodzielnie syntetyzować, więc powinniśmy przyjmować je razem z jedzeniem bądź w postaci kapsułek. Przyjmować je najlepiej tuż po pierwszym posiłku.

Interesujesz się owym zagadnieniem? Przeczytaj zatem dalej sklep joga o tym wątku w następnym tekście, który dla Ciebie opracowaliśmy. Mamy nadzieję, że Ci się spodoba.

Powinniśmy oczywiście mieć na względzie, że jednostki czynnie praktykujące sport mają znacznie większe zapotrzebowanie na te „życiodajne aminy”. Z kolei jeżeli nie dostarczymy odpowiedniej liczby pod kątem zapotrzebowania na te substancje, to można doprowadzić do osłabienia mięśni – czytaj dalej.

dieta

Autor: scott
Źródło: http://www.flickr.com

malunek - sklep

Autor: Daniel Jolivet
Źródło: http://www.flickr.com
Kolejnym elementem stałej suplementacji może być białkowa odżywka. Odżywki białkowe służą naszym muskułom do zahamowania katabolizmu i uzupełnienia bilansu proteinowego. Czasami na przykład po treningu są wyjątkowo przydatne, albowiem potrzebujemy jedynie tego składnika do budowania muskułów i to w szybkim tempie – .

BBCAA, a więc aminokwasy o drzewiastych ciągach są częstym składnikiem suplementów dla kulturystów. Podawane wraz z węglowodanami zmniejszają ilość tkanki tłuszczowej, a równocześnie nie wpływają na wydolność cielesną.