Zdrówko

Przyrządzanie pełnowartościowych posiłków- skąd wziąć konieczne inspiracje i w jaki sposób bilansować własny jadłospis

Przygotowywanie pełnowartościowych posiłków – skąd brać niezbędne inspiracje i jak bilansować swój jadłospis, by mieć gwarancję, że dostarcza się organizmowi potrzebnych składników? Zdrowe odżywianie się ma obecnie naprawdę duże znaczenie.

O wiele więcej osób stara się stosować istotne zmiany w swoim codziennym jadłospisie, gdyż mają świadomość, że to co jedzą bardzo wpływa na ich zdrowie oraz samopoczucie. Z tego powodu, ogromnym zainteresowaniem odznaczają się przepisy na zdrowe posiłki. Gdzie w takim razie można naprawdę znaleźć najlepsze przepisy?

Za kilka dni Święto Wielkiej Nocy, dobrym pomysłem jest sałatka jajeczna z chrzanem na Wielkanoc lub .

Znakomitym źródłem informacji są różnego rodzaju blogi kulinarne, jakich współcześnie funkcjonuje w internecie rzeczywiście dosyć dużo. Takie blogi kulinarne są poświęcone w dużej mierze nie tylko kwestii zdrowego żywienia, ale również kwestii odchudzania, toteż można na nich odszukać sporo ciekawych pomysłów na dania, które są odpowiednie do zachowania szczupłej sylwetki. Blogi poza tym proponują

obiad

Autor: YUCHIA CHUNG
Źródło: http://www.flickr.com

przeważnie też przepisy na potrawy szybkie, ponieważ ich autorzy dobrze zdają sobie sprawę z faktu, że kategoryczna większość osób nie ma dzisiaj czasu na przygotowywanie skomplikowanych potraw, wobec czego poszukują błyskawicznych rozwiązań. Idealną alternatywą dla wszystkich osób, jakim zależy na zdrowym żywieniu są przepisy surówki. Taka porcja warzyw sprawdza się jako podwieczorek bądź drugie śniadanie. Surówki są również uzupełnieniem dla obiadów oraz kolacji, należy na talerz dodać źródło węglowodanów, a więc kasze bądź ziemniaki oraz białka – chociażby ryby czy chude mięso. Warto także jak najczęściej jadać zdrowe sałatki.

zdrowa sałatka

Autor: Prayitno / Thank you for (5 millions +) views
Źródło: http://www.flickr.com

Mieszanka ulubionych warzyw okraszona podsmażoną oraz pokrojoną w kostkę piersią z kurczaka bądź tuńczykiem czy wędzonym łososiem to propozycja na obiad lub kolację. Dużym zainteresowaniem cieszą się też sałatki z serem feta albo mozzarellą. W internecie, na kulinarnych blogach i portalach można odszukać faktycznie dosyć dużo świetnych pomysłów, w związku z tym każda osoba będzie potrafiła wybrać potrawy, jakie trafiają w jej kulinarny gust. Posiłki powinny być bilansowane tak, aby znalazło się w nich białko, węglowodany i potrzebne tłuszcze, więc warto jadać również orzechy bądź pestki słonecznika. Źródłem zdrowych tłuszczy jest dodatkowo awokado, zaliczane do kategorii super food, jakie prawidłowo przyprawione można z powodzeniem wykorzystać jako masło albo bazę do zrobienia zdrowej masy czekoladowej, znakomitej do smarowania kanapek.

Przeczytaj także jak rozplanować posiłki w ciągu dnia.