Sprzęciwo

Planujesz rozpocząć bieganie, ale nie do końca wiesz, czy dasz radę w tym postanowieniu? Sprawdź, jak jesteś w stanie zwiększyć swoje szanse

Bieganie staje się coraz bardziej powszechne. Dziś biega już praktycznie każdy z nas. Większość próbuje, jednakowoż ta przygoda nie zawsze trwa zbyt długo. Wiele osób wypala się już po miesiącu. Co zrobić, by się nie utracić motywacji?

biegacze

Autor: Adidas
Źródło: Adidas

To pytanie zdaje sobie wiele osób, więc spróbuję wam przedstawić parę niezawodnych metod, które pomogą wam podtrzymać wysoką motywację. Po pierwsze, na początek nie przesilaj się. Początki biegania powinny się rozpoczynać od swobodnych przebieżek oraz marszobiegów. Może to pomóc również w uniknięciu niepotrzebnego urazu, takie jak naciągnięcia, zerwania mięśni i tak dalej Po drugie znajdź kompana lub grupę biegową. Gdy ćwiczymy z kimś jest nam o wiele łatwiej nie tylko utrzymać motywację (bo przecież jak się umówiliśmy, to nie można teraz odmówić), ale także podczas samego treningu staramy się mocniej. Jest to zwłaszcza istotne, gdy dobrniemy już na jakiś pułap, gdyż wtedy nie zanotujemy postępu.

Po trzecie odnajdź sobie cel. Może być nim każda rzecz, od zrzucenia na wadze 5 kilo do pobiegnięcia maratonu. Istotne by posiadać cel dość oczywiście sprecyzowany, na którym nam zależy. Ponadto biegaj o różnych porach, na kilku trasach. Wybierz parę ścieżek, najbardziej korzystnie z ciekawymi widokami. Dzięki temu faktycznie nie umrzesz z nudów. Mam nadzieję, iż te cztery punkty cię zmobilizowały i pomogą ci wytrwać w dążeniu do swoich celów treningowych. Ale to jeszcze nie wszystko, bo na razie mowa była jedynie o motywacji oraz sposobach, jak biegać, żeby poczuć efekty. Nie zapominajmy jednakże o tym, że powinniśmy być odpowiednio przygotowani, czyli liczy się odpowiednie obuwie i strój.

Koszulki do biegania muszą być przewiewne, nie można się w nich zbytnio spocić, gdyż będziemy zniechęceni . Buty to na pewno istotniejsza sprawa, ponieważ jeżeli będziemy mieli niewygodne obuwie, to jesteśmy w stanie być przekonani, iż błyskawicznie zrazimy się do tej aktywności. Buty muszą być przystosowane do biegów, nie powinniśmy korzystać z butów, w jakich chodzimy na co dzień, bo po określonym okresie można mieć trudności z nogami.