Informacje sportowe

Jakimi sposobami odpowiednio przygotować się do jazdy na nartach, żeby nie skończyło się to groźnym urazem.

Zima to okres, kiedy wszystkie znane i mniej znane ośrodki narciarskie zaczynają się zapełniać tłumami spragnionych białego szaleństwa urlopowiczów. Przepiękne góry, coraz lepiej rozwinięta baza narciarskich wyciągów i wypożyczalni nart powodują, że wiele osób nie będzie sobie wyobrażać zimowych ferii w inny sposób, niż na narciarskich stokach. Tak naprawdę do rekreacyjnej jazdy nawet nie trzeba posiadać własnego sprzętu, wystarczy posiadanie dobrej kurtki i spodni narciarskich.

biuro

Autor: fabianpimminger
Źródło: http://www.flickr.com
Całą resztę, czyli kijki, buty i narty można pożyczyć albo jakiejś wypożyczalni, albo od znajomej osoby, która także będzie się pasjonować tym sportem. Mieszkający na południu tak naprawdę nie powinni mieć kłopotów z wyszukaniem jakiegoś stoku niedaleko domu, z pozostałych części kraju musi się trochę dalej dojechać, ale szaleństwa na śniegu na pewno to zrekompensuje (zobacz tu). Jednak wyjeżdżając nawet na krótki wyjazd na narty pamiętać należy o tym, że jest to sport (kijki do nart biegowych) kontuzjogenny i oprócz załatwienia sprzętu warto by było zadbać o właściwą kondycję.

Statystyki po zimowych feriach niestety nie są dobre. Każdej zimy na stokach narciarskich dochodzi do licznych urazów, złamań i kontuzji. Wiele z nich wynika z nieuwagi, brawury czy po prostu nieszczęśliwego zbiegu okoliczności, lecz niektóre są spowodowane po prostu złym przygotowaniem fizycznym. Jazda na nartach jest sportem wymagającym, bardzo mocno pracują przy tym mięśnie nóg i kręgosłup. Jeżeli ktoś przez cały rok siedzi

narty

Autor: boogy_man
Źródło: www.sxc.hu

na krześle po kilkanaście godzin dziennie, nie ćwiczy żadnego sportu i nagle udaje się na dwutygodniowe ferie, to mocno ryzykuje jakąś poważną kontuzją.
Więcej: .
Specjaliści zalecają, żeby przed sezonem narciarskim należycie wzmocnić mięśnie, najlepiej regularnymi ćwiczeniami na siłowni. Warto mieć to na uwadze nie tydzień przed urlopem, ale co najmniej parę miesięcy wcześniej, tak aby mięśnie i stawy mogły się odpowiednio wzmocnić. Jeżeli się będzie o tym pamiętać, to narty góry będą przyjemnością, a nie złością z powodu naderwanego kolana.