Zdrówko

Jakie suplementy dla sportowców?

Nim nabędziesz jakąkolwiek odżywkę, sprawdź, jakie są podstawowe zasady sportowej suplementacji. Oto zasady suplementacji, jakich przestrzeganie gwarantuje najlepsze rezultaty w przyroście mięśni i poprawie wyników sportowych.
Nabywanie „w ciemno”, bez fundamentalnej wiedzy o suplementach, w najlepszym razie może się skończyć niepotrzebnym wydaniem gotówki, a w najgorszym – poważnymi kłopotami ze zdrowiem.

białko whey

Autor: amateur photography by michel
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli w następstwie intensywnych ćwiczeń twój organizm potrzebuje dodatkowej suplementacji, określ w jakim celu pragniesz stosować odżywki. By wyrzeźbić sylwetkę, powiększyć masę, wyszczupleć, poprawić ogólną sprawność i kondycję? W każdym z owych przypadków zalecane są inne suplementy.
aparat tlenowy

Autor: Naval Surface Warriors
Źródło: http://www.flickr.com
Gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningami, kupowanie całego arsenału odżywek jest wyrzucaniem gotówki w błoto. Zarówno początkujący, jak również obeznani zawodnicy jako podstawę swojej suplementacji winni wybierać aminokwasy BCAA. Odżywka owa dostarcza optymalnych ilości składników koniecznych do budowy masy mięśniowej i ma udowodnioną skuteczność. Potem można wyposażyć się w białko Whey. Suplementy muszą być dopełnieniem diety, a nie podmieniać ją. Dlatego należy kupować suplement mając już ustalony plan żywieniowy.

Jeżeli szukasz fascynujących danych na ten temat, to starannie przeanalizuj niezły serwis (http://titaniumdental.pl/nasza-oferta/), który ma warte zainteresowania informacje.

Dopiero po zbadaniu składu diety, między innymi jej kaloryczności, ilości dostarczanego białka, tłuszczy i węglowodanów, można przejść do zakupu odpowiednich preparatów.

Wiele suplementów różni się schematem dozowania – przykładowo białko serwatkowe należy spożywać tylko po ćwiczeniach, zaś kazeinę przed sPaniem, jednakowo jak ZMA. Pomylenie pory zażycia suplementu obniża jego skuteczność oraz niweczy trud włożony w ćwiczenia.