Sprzęciwo

Jak to jest z tymi zakupami? Działają na nas te wszystkie działania marketingowe, czy jednak nie? Co o tym myślimy?

Lista koniecznych produktów zdecydowanie będzie się sprawdzać w przypadku zakupów spożywczych, gdyż pozwala uniknąć bezsensownego krążenia po sklepie. Jednak przy okazji nabycia ubrań lub książek lista nie jest już taka świetna. Dlaczego? Po prostu, takie produkty nie zakupujemy przeważnie w takiej liczbie, jak artykuły spożywcze. Również robienie zapasów nie musi być oczywistym synonimem mądrego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Powinniśmy mieć na uwadze, iż produkty posiadają określoną datę do spożycia, a ponadto ich zbyt duże zapasy mogą zabierać za dużo miejsca. Z wielu badań wynika, iż wiele Polek korzysta z okazji, robiąc zakupy podczas wyprzedaży w sklepach. I to w różnych sytuacjach, ale przede wszystkim w dużych galeriach, w większych miastach, jak zakupy w Krakowie.

Tego typu rozwiązanie nie powinno jednak oznaczać mądrego podejścia do zakupów, często okazuje się, że wyprzedaże to sprytnie przemyślany zabieg marketingowy, na którym korzystają sklepy, nie klienci. Znane są przypadki przeklejania i zwiększania cen przed startem wyprzedaży, ażeby wywołać u kupujących efekt pozorowanych oszczędności i sprowokować do sięgnięcia po określony produkt, który w czasie intensywnie reklamowanej obniżki będzie kosztować tyle, ile kosztowałby w regularnej sprzedaży – .

Innym sprytnym sposobem, jaki stosują sklepy w czasie wyprzedaży, są tzw. merchandisingowe taktyki. Artykuły w promocyjnych cenach są rozmieszczane w przestrzeni sklepów w ten sposób, żeby nie tworzyły jednej wyspy z superofertą, tylko by były ułożone w różnych rewirach sklepu. Istnieje prosta zasada, a polega ona na tym, że w im więcej miejsc klient zajrzy, to większą ilość produktów zobaczy. To oznacza, że więcej zakupi –

Różne badania ukazują też, że Polacy przez mądre robienie zakupów pojmują kupowanie tylko tego, co jest im w danej chwili nieodzowne. Wiele osób więc zwraca uwagę, iż inteligencja zakupowa przejawia się w wybieraniu wyższej jakości produktów, nawet, jak są droższe. Wielu także jest zdania, iż inteligentne kupowanie wiąże się z wyborem najlepszej jakości artykułów i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę. Istotne również jest przekonanie, że zakup najtańszych produktów wpisuje się w koncepcję smart shoppingu. To dobry znak, ponieważ „tanie”, wcale nie musi znaczyć „dobre”. Niska jakość niedrogich produktów zmusza często klientów do ponownego dokonania zakupu i w rezultacie, do ponownego wydania swoich oszczędności.