Informacje sportowe

Jak skutecznie przygotowywać się do półmaratonu i maratonu?

Rośnie moda na bieganie – takowa moda jest na pewno w porządku. W końcu wykazanie atutów regularnego biegania zajmie wiele czasu. Często bądź co bądź uzależniamy się od biegów: bądź co bądź większy wysiłek sprawia, że wydzielamy automatycznie do organizmu endorfiny.

Letni trening biegania

Autor: Thomas Rousing
Źródło: http://www.flickr.com

Czyli jeśli zauważymy, iż dzięki bieganiu jesteśmy szczęśliwsi, musimy pamiętać, że to najzupełniej wytłumaczalne zjawisko. Później nawet wrodzone lenistwo nam nie przeszkodzi, ponieważ jakby nie patrzeć uzależnimy się od biegania. Co prawda uzależnienie w żadnym wypadku nie jest OK, lecz w zasadzie lepsze już uzależnienie od biegania, niż od Internetu bądź napojów wyskokowych. Gdy będziemy często biegali, zapewne po pewnym czasie zapragniemy biegać nieco mniej amatorsko.

Niby maraton jest ciekawy, lecz z początku niech typowego biegacza zainteresuje mocniej półmaraton. Jakby nie patrzeć rozkład treningów w półmaratonie – tutaj – to bardziej wskazana opcja, przynajmniej na początku. Pewnie później nieco bardziej solidny biegacz będzie pragnął zaliczyć wreszcie maraton, lecz na wszystko przyjdzie odpowiedni czas. Trudno nie dostrzec, że jakby nie patrzeć amator, który miewa za wielkie aspiracje, jest w stanie wyrządzić sobie wielką krzywdę!

Bieganie dla zdrowia

Autor: Gareth Williams
Źródło: http://www.flickr.com

Przykładowo zawał serca bądź nawet śmierć niestety wydarzają się na trasie niektórych maratonów. To dobrze pokazuje, że wpierw trzeba umiejętnie oszacować swoje umiejętności. Zwiększajmy własne możliwości, codziennie biegajmy trochę więcej, aż po pewnym czasie wreszcie będziemy spokojnie mieli możliwość wystąpić na maratonie. Co najbardziej znaczące, ukończymy ten bardzo długotrwały bieg. Właśnie tak sprawdzamy własne człowieczeństwo.

Sporo osób dopytuje się Jak przygotować się do maratonu? – cóż, trudne pytanie. Jednak jeżeli ktoś uzmysłowił sobie, iż najważniejsze jest to by nie zrobić dosłownie niczego wbrew własnemu zdrowiu, pewnie dorósł do tego, aby wreszcie wystąpić w maratonie. Istnieją różne plany treningowe. Jednakowoż no przynajmniej na tę chwilę wielce istotne jest to by ciągle biegać, ale również nie zapominać o pływalni, siłowni oraz innych aktywnościom fizycznym. I powodzenia na maratonie!